Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Existencia Boha je potrebná aby bolo možné dosiahnuť ideál najvyššieho dobra. Kant sa tomuto momentu podrobne nevenuje. Od Kanta ľudské konanie sledu

Existencia Boha je potrebná aby bolo možné dosiahnuť ideál najvyššieho dobra. Kant sa tomuto momentu podrobne nevenuje. Od Kanta ľudské konanie sleduje ideáln najvyššieho dobra, otázky konečnej aporie. V moci sa uskutočnuje konečné dobro.
U Aristotela , že znak – moment slasti je len sprievodny a podradení. Cnosť je podmienkou. Na rozdiel od Aristotela Kant tak nekultivuje natoľko slasť/hedone/ sprievodny aspekt štastia.
Zvrchované dobro –cnosť , dovršené –čiastočné pomery.
Aristoteles chápe štastie vnútrosvetsky nedostáva do aporie. Kant hovorí o Bohu ako dovršiť harmoniu. Ľudský život je taký , že jeden je štastnejší a druhy menej. Aporiu tu nevidia. Dobro do harmonie problematicky –človeka objektívne kontrolovať. Kanta Boh tvorí poistku, že je to možné. Spojenie dovršeného a zvrchovaného dobra harmonia najvyššie dobro. Zameranosť ,cielovosť – dobra. Ciel dáva činnosti zmysel. Zmysel zameranosť na cieľ. Zmyslovo apriorna činnosť. Zmysloplnosť apriori praxe. Činnosť perspektíva zmyslu. Celok ľudskeho života. Špecifiká ľudského života uchopujú jednotu celku života. Zmysel ľudského života v oslabenej forme zmysel 1 obdobia. Človek vlastné hlada zmysel. Bez zmyslu by nebol natoľko schopný konať.

Frenkli vola zmyslu- vola vrodená po zmysle:
-potrebou chce usporiadať celý život
- tendencia organizovať – životu dávať zmysel.

Žádné komentáře:

Okomentovat