Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

a) Pro kterého autora je z hlediska slovní zásoby příznačný úryvek z uvedené pohádky?

Úryvek je příznačný pro Karla Čapka, který proslul mj. bohatostí své slovní zásoby a jazykovou vynalézavostí.



b) Vyhledejte synonyma, vysvětlete jejich podstatu a význam, posuďte jejich funkci v textu.

Synonyma jsou slova stejného nebo podobného významu, jejich využívání přispívá k živosti textu, k slohové bohatosti a vytříbenosti (soustřeďte se na ukázku C).



c) Rozeberte podtržená souvětí, zdůvodněte jejich interpunkci.

Postup při rozboru souvětí byl probrán v řadě předcházejících otázek.



d) Určete způsoby tvoření slov: nerozumějí, krůpějka.

Obě slova vznikla odvozováním:

nerozumějí je tvořeno předponou ne- (na počátku tvoření bylo slovo rozum)

krůpějka vznikla příponou -ka (jde o zdrobnělinu).

Žádné komentáře:

Okomentovat