Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

INDIVIDUÁLNÍ PSYCHOLOGIE – C.G. JUNGA - ARCHETYPY 1.


INDIVIDUÁLNÍ PSYCHOLOGIE – C.G. JUNGA

ARCHETYPY
:

- jsou pozůstatky zkušenostního dědictví živočišného druhu
- prostřednictvím těchto obrazů se jednotlivci mohou vztahovat ke společenské skupině, mohou se socializovat. PROCES SOCIALIZACE může nabývat mnoho forem v závislosti na kulturních podobách formování archetypu, jako je matka, dítě, otec, Bůh. V tomto KULTURNíM formování A vidí Jung nebezpečí.
- obával se, aby se lidé nestali otroky skupiny, otroky arch.obrazů, které jim budou vnucovat mocichtivý vůdcové ve svém sobeckém zájmu.

Člověk, který dosáhl větší ROVNOVÁHY mezi vědomým JÁ a bytostným JÁ, bude odolnější vůči masovým ideologií.
BYTOSTNÉ JÁ – SELF = objevil zahalené v symbolické formě. Jeho popisy bytostného JÁ připomínají popisy v nitru přebývajícího BOHA. JUNG HOVOŔIL o bytostném JÁ jako o vnitřním OBRAZU BOHA.

Jungovo myšlení se tedy posunulo směrem i IMANENTNÍMU chápání božské síly či Boží přítomnosti ve středu lidské psychiky.

Žádné komentáře:

Okomentovat