Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

5.7.4 Související problémy harmonizace letecké a železniční dopravy- pokračování

V říjnu 1999 byla podepsána dohoda mezi francouzskými dráhami SNCF a americkou leteckou společností American Airlines. Podle této dohody budou jízdenky pro TGV vlaky mezi letištěm Paris CDG a Lille, Lyon a Nantes prodávány společně s letenkou. Vlaky budou mít čísla letecké linky American Airlines a rezervace bude možná prostřednictvím jejich počítačového globálního distribučního systému. Dalším příkladem aktivity společnosti American Airlines je společný projekt se skotskou železniční společností ScotRail. Každý cestující společnosti American Airlines letící do Skotska si může společně s letenkou koupit i navazující železniční dopravu. Z těchto důvodů mají hlavní skotská nádraží i odpovídající IATA kód. Obdobně od listopadu 1999 byly rozšířeny možnosti spolupráce letecké společnosti Air France s TGV vlaky francouzských drah SNCF (začala v červnu 1995).
Vlivem této spolupráce je možné rezervovat vlakové spoje se spojem leteckým z Angers, Brussels, Lyon, Tours a Le Mans. Letecká společnost SAS má ve svém rezervačním systému některé vlakové spoje v Dánsku navazující na letiště Copenhagen. Dle dohody podepsané mezi leteckou společností Lufthansa a německými drahami Deutsche Bahn v letošním roce společnost Lufthansa zruší od roku 2001 řadu krátkých vnitrostátních letů a převede je na železnici. Jedná se o lety z letiště Frankfurt. Postupně mají být na železnici převedeny letecké linky do Köln, Bonn, Düsseldorf, Stuttgart a Norimberk.

Žádné komentáře:

Okomentovat