Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

5.5.3 Další charakteristika a technické údaje

Síť metra v roce 2000 je tvořena tratěmi A, B a C, kde se nachází 51 stanic (z toho 2 mají boční, ostatní ostrovní nástupiště - včetně nedokončené stanice ČKD), průměrná vzdálenost stanic je 977m; nachází se zde 3 přestupní stanice (na každé lince 2). Z toho na trati A je 12 nástupišť a průměrná vzdálenost stanic 906m, na trati B potom 23 nástupišť a vzdálenost 1118m a nakonec u C je 14 nástupišť a vzdálenost 1010m. Minimální délka nástupišť je 100m, nejmenší mezistaniční vzdálenost 425m (Hlavní nádraží – Muzeum), nejdelší 2240m (Smíchovské nádraží – Radlická).
Dopravní cesta pražského metra je tvořena přibližně 29 kilometry hloubených a 77 kilometry ražených tunelů; minimální použitý poloměr oblouku na tratích je 350m, použitý spád se pohybuje v rozmezí 3-40 promile, maximální použitý spád kolejí ve stanicích jsou 3 promile. Stavební délka tratí metra (zvlášť pro každou kolej) je celkem 154,6 km, z toho vlastní tratě 109,1 km, spojovací koleje mezi tratěmi 3,2 km, manipulační koleje (odstavné, spojky do dep apod.) 4,9 km, zkušební tratě 5,2 km, koleje v depech 32,2 km.
Intervaly v sekundách a počty nasazovaných souprav v pracovních dnech (ranní špička, sedlo, odpolední špička) jsou následující:
- trať A – interval 165/300/180, počet souprav je 15/9/14,
- trať B – interval 150-225/300-450/185, počet souprav je 29/15/28,
- trať C – interval 120/300/120, počet souprav je 28/12/28.

Žádné komentáře:

Okomentovat