Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

2. NĚKTERÉ PŘÍKLADY UVEDENÝCH SYSTÉMŮ Z PRAXE

2.1 ALWEG
= Tokio – Haneda – je to dopravní systém spojující letiště Haneda s tokijským nádražím Hamamutsucho, postavený při příležitosti olympijských her v roce 1964. Trasa je dlouhá 16,9 km, je na ní 10 stanic a přepraví se zde až 200 tisíc cestujících denně. V roce 1997 bylo dosaženo rekordu – od počátku provozu se přepravila miliarda cestujících (!).
= Kitakyushu – stavba byla dokončena v roce 1985, s délkou 8,8 km, 13-ti stanicemi a přepravní kapacitou 60 tisíc osob denně.
= Inuyama – je v provozu od roku 1962, s délkou 1,1 km, třemi stanicemi a rychlostí 40 mil/hod; na úseku se překonává stoupání až 9,7%.
= Osaka – slouží ke spojení letiště, univerzity a nové zástavby. Provoz byl zahájen roku 1990, délka je 23,8 km, je zde 16 stanic a přepravní kapacita je 50 tisíc osob denně.
= Tama – je v provozu od roku 1998, s délkou 16,0 km, 19-ti stanicemi a přepravní kapacitou až 43 tisíc cestujících denně.
= Tokio-Disneyland – bude uvedeno do provozu v roce 2001, s délkou 4,8 km a čtyřmi stanicemi; trasa bude postavena ve tvaru smyčky.
= Naha – její zprovoznění se plánuje od roku 2003, s délkou 12,8 km, 15-ti stanicemi, přepravní kapacitou 150 tisíc cestujících denně.
= Sentosa Island v Singapuru – je v provozu od roku 1981, délka je 6,4 km a má 6 stanic; slouží pro spojení centra s ostrovem, kde se nacházejí hotely, pláže, muzea, sportovní plochy atd.
= Bangkok v Thajsku – provoz byl zahájen roku 1994, délka trasy je 1,6 km a jsou zde 4 stanice, dopravní prostředky s přepravní kapacitou 800 cestujících za hodinu se pohybují rychlostí do 10-ti km/h; slouží pro spojení centra města s ostrovem, kde se nacházejí opět hotely, pláže, muzea, sportovní plochy atd.

Žádné komentáře:

Okomentovat