Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

5.7 Rychlodráhy a harmonizace letecké a železniční dopravy

Vzájemná součinnost letecké a železniční dopravy je v současné době rozvíjena zejména v osobní přepravě. Tato kombinace železniční dopravy na kratší vzdálenosti (do 700 km) a letecké dopravy na delší vzdálenosti včetně mezikontinetálních letů spolu s multimodálními terminály, které napojí letiště na regionální a vysokorychlostní železniční síť znamená nový dopravní systém budoucnosti.
Pro funkci integrace letecké a železniční dopravy jsou letiště jako dopravní terminály napojena v zásadě:
· na vysokorychlostní železniční síť,
· na jednoúčelová vysokorychlostní železniční spojení letišť s příslušným městem,
· na regionální železniční síť,
· na kolejová spojení typu metro.

5.7.1 Napojení letišť na vysokorychlostní železniční síť
V Evropě lze uvést řadu multimodálních terminálů, kde na mezikontinentální a kontinentální letecké linky navazuje přímé spojení na evropský systém vysokorychlostní železniční dopravy. V létě 1994 byl otevřen první multimodální terminál na letišti Lyon/Satolas, který spojoval leteckou, železniční a silniční dopravu pro cestující ze střední a východní Francie a ze Švýcarska. Na jaře 1995 byl otevřen obdobný terminál na letišti Paris/Charles de Gaulle. Mimo tyto příklady existují, nebo se plánují obdobné terminály na dalších evropských spádových letištích v Německu, Švýcarsku, Francii, Velké Britanii, Holandsku, Švédsku, Itálii a Španělsku. Ve spojení Paris - Brussels je údajně 40% cestujících dopravováno železnicí. Samozřejmostí takového multimodálního přístupu jsou i integrace rezervačních a odbavovacích systémů a zajištění odbavení cestujících včetně zavazadel na nádražích.

Žádné komentáře:

Okomentovat