Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

5.5.4 Zabezpečovací zařízení

Vlakový zabezpečovač PA 135 se také skládá ze dvou částí, jako ARS: stacionární části, která ve spolupráci se staničním a traťovým zabezpečovacím zařízením vysílá směrem k hnacímu vozidlu program jízd a další signály pro automatizaci řízení vlaku, a mobilní části zabezpečovače, která je umístěna na hnacím vozidle a přijímá, dešifruje a vyhodnocuje programy jízd a další signály pro automatizaci řízení vlaku a dává povely k automat. řízení, popř. povely k zásahu nouzové brzdy (snižování rychlosti vlaku).
Pro součinnost jízdy vlaků se zabezpečovacím zařízením slouží kolejové obvody. Pražské metro používá kolejové obvody s izolovanými styky, se signální frekvencí 275 Hz a s fázově závislým přijímačem. Na tratích metra slouží kolejové obvody kromě vyhodnocování volnosti kolejových úseků také k přenosu kódů vlakového zabezpečovače. V depech se kódy vlakového zabezpečovače nepřenášejí. Frekvenční kódy mají následující význam: 75Hz odpovídá 80 km/h, 125 Hz » 60 km/h, 175Hz » 40 km/h a 225Hz » 0 km/h.
K dalším hlavním prvkům zabezpečovacího zařízení přímo v kolejišti patří absolutní, permisivní nebo seřaďovací světelná návěstidla, která slouží k přenosu návěstních znaků a elektromotorické přestavníky, které slouží k přestavování výměn. Jako nadstavba zabezpečovacího zařízení slouží „zařízení pro dálkové ovládání zabezpečovacího zařízení”, které umožňuje z jednoho centra dálkově ovládat staniční zabezpečovací zařízení ve všech stanicích metra.

Žádné komentáře:

Okomentovat