Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

5.5.4 Zabezpečovací zařízení

Zabezpečovací zařízení pražského metra dovoluje nejkratší následný interval mezi vlaky 90 s při max. dovolené rychlosti vlaků 80 km/h, kromě stanice Skalka, která dovoluje nejkratší následný interval mezi vlaky 105 s.
Jako staniční zabezpečovací zařízení se využívá reléové zařízení typu AŽD 71, které je speciálně upravené pro potřeby metra. Toto zařízení zabezpečuje jízdní cesty ve stanicích metra s kolejovým rozvětvením a v depech. Jako traťové zabezpečovací zařízení je zde opět reléové zařízení typu AŽD 71, které zabezpečuje jízdy vlaků v úsecích mezi stanicemi s kolejovým rozvětvením, traťových spojkách včetně spojovacích kolejích do dep.
Jako vlakové zabezpečovací zařízení se využívá liniový vlakový zabezpečovač ARS s kontrolou rychlosti jízdy vlaků ruské výroby a na trati C je nainstalován vlakový zabezpečovač francouzské firmy MATRA typu PA 135 s kontrolou rychlosti jízdy vlaků, kontrolou sledu vlaků a zařízení pro automatické vedení vlaku.
Vlakový zabezpečovač ARS se skládá ze dvou částí: stacionární části, která ve spolupráci se staničním a traťovým a zabezpečovacím zařízením vysílá směrem k hnacímu vozidlu rychlostní kódy, a mobilní části, jež je umístěna na hnacím vozidle a přijímá, dešifruje a vyhodnocuje rychlostní kódy, porovnává je se skutečnou rychlostí jízdy a v případě překročení povolené rychlosti dává samočinně povel pro snižování rychlosti vlaku.

Žádné komentáře:

Okomentovat