Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

2.7 Pohyblivé pásy a pohyblivé schody

= SPEEDAWAY, Ženeva – základem je paletový integrátor, který dokáže na krátké dráze po nástupu urychlit cestujícího z nástupních 2-3 km/h na 15 km/h bez jeho pohybu – principem jsou vějířovitě na sobě navršené palety, které se po obloukové dráze rozvírají a zvyšují rychlost cestujícího – tento projekt byl úspěšně testován na 3 kilometrovém pásmu a uvažuje se o jeho rozšíření i do praxe.
= SYNCHROWAYOR – projekt paletového rychlochodníku, kde se dráha pro cestující skládá z pásu o rychlosti 15 km/h, po kterém mohou cestující chodit i za jízdy v obou směrech a je uzavřena bariérou. V pravidelných intervalech je bariéra přerušována nástupně-výstupním zařízením na principu otočných křídlových dveří, přičemž otočná plošina dokáže cestujícího urychlit a umožnit mu přestup na pás (u výstupu je to však zcela opačný postup – zde se jedná o zpomalování až zastavení).

2.8 Vznášedla
= MOUNT BATTEN – SR.N4 – anglický nejúspěšnější typ vznášedla s hmotností 190t, maximální rychlostí 145 km/h, který uveze 30 osobních automobilů a 250 cestujících. Lamanšský průliv překoná za 40 minut, ale přeprava se neuskuteční při vlnobití, které je větší jak 3 metry.
= NAVIPLANE N-500 – francouzské největší vznášedlo na světě pro dohromady 400 cestujících a 45 osobních automobilů s maximální rychlostí 130 km/h, které od roku 1977 zabezpečuje linkovou dopravu mezi francouzským přístavem Boulogne a anglickým přístavem Dover.

Žádné komentáře:

Okomentovat