Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

2.2.1 Odstavná a parkovací stání

Odstavná a parkovací stání se navrhují:
= na parkovacích pruzích podél komunikací, kde se stání řadí podélně ke komunikaci,
= na parkovacích pásech podél komunikací, kde se řadí kolmo nebo šikmo ke komunikaci,
= na samostatných plochách, kde se stání řadí podél vnitřních komunikací zpravidla kolmo nebo šikmo k nim v jedné řadě nebo (když se předpokládá hromadný odjezd vozidel) ve více řadách za sebou.
Příčný sklon odstavných a parkovacích stání by neměl překročit 5%, podélný sklon potom 3%. V případě, že jsou stání navrhovaná jako parkovací pásy podél komunikací, může být příčný sklon stání v závislosti na podélném sklonu komunikace až 9%, u parkovacích pruhů podélný sklon stání nesmí překročit 6%.
Odstavná a parkovací stání pro tzv. vozidla skupiny 1 (osobní automobily, motocykly, mopedy včetně jejich přípojných vozidel) se mohou umisťovat v obytných částech měst. Odstavná a parkovací stání tzv. vozidel skupiny 2 (nákladní automobily, autobusy, speciální automobily) a skupiny 3 (tahače, přípojná vozidla, jízdní soupravy, kloubové autobusy, traktory a samojízdné pracovní stroje) se musí umísťovat jen mimo obytné části měst, kromě odstavných a parkovacích stání pro speciální automobily policejní, hasičské, sanitní a obytné (počet odstavných a parkovacích stání u jednotlivých druhů staveb jsou normativně stanoveny). Při umísťování odstavných a parkovacích míst se musí dodržet hygienické a technické požadavky a je třeba vycházet z požadavků, které kladou nejvyšší nároky.

Žádné komentáře:

Okomentovat