Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

2.6 Kabinkové a kabinové systémy

= CVS (Computer-Controlled Vehicle System) – kabinkový systém přepravy pro čtyři sedící osoby. Systém zahájil provoz v roce 1972 na předměstí Tokia na trase s délkou 4,8 km a 60-ti kabinkami.
= Cabtrack – britský program systému malých kabinek se čtyřmi místy k sezení, který byl testován začátkem sedmdesátých let v Londýně. Při maximální rychlosti 70 km/h a díky dokonalé zabezpečovací technice intervalu menším jak 1 sekunda (!) lze dosáhnout přepravního výkonu až 5 tisíc cestujících za hodinu v jednom směru.
= Carveyor – systém kabin (4-12 osob), pohybujících se na dopravním pásu, které se na hlavní pás přesunou z nástupně-výstupních stanic, vybavených eskalátory. Tento okružní systém lze využít pro dopravu v centru města, u velkých nákupních center nebo mezi letištními terminály.
= Cabintaxi – německý projekt na systém provozu malých kabinek pro 3 osoby s použitím lineárních motorů. Systém byl v první polovině sedmdesátých let testován v německých městech Hagen a Freiburg, připravuje se testování i v Hamburku (zde kabiny pro 12 osob).
= West Virginia University, Morgantown (USA) – GRT systém byl po celkem osmileté výstavbě a testování uveden do běžného provozu v roce 1979 za účelem spojení univerzitních budov mezi sebou a s centrem města. Délka trasy je skoro 14 kilometrů a nachází se zde 5 stanic v režimu Off-Line. Používají se zde kabiny s osmi místy k sezení a třinácti ke stání, které mohou být provozovány za sebou v intervalu 15 sekund – přepravní výkon může dosáhnout až 3,6 tisíce osob za hodinu v jednom směru jízdy, průměrně se systémem s rychlostí až 30 km/h a stoupáním 10% např. v roce 1995 přepravilo 14 tisíc osob denně (využívá jej naprostá většina studentů).
= Transurban – německý projekt na systém automatického provozu velkých kabin pro celkem 18 osob na bázi Maglev s využitím lineárních motorů. Kabiny se mohou automaticky spojovat nebo rozpojovat podle okamžitých přepravních potřeb pro dosažení přepravního potenciálu okolo 20-ti cestujících za hodinu.

Žádné komentáře:

Okomentovat