Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Teória interiorizácie

Teória interiorizácie - jedinec, ktorý je začlenený do poznávacieho procesu, si osvojuje informácie, ktoré vznikli v spoločensko-historickom vývoji ľudstva. Tento proces prebieha v sociálnej komunikácii podnetového a rečového charakteru

rozumové operácie:
1. etapa - ide o orientačnú fázu (predstava o budúcej činnosti)
2. etapa. - materializačná činnosť (žiak samostatne narába s materiálom, ktorý súvisí s riešením úlohy
3. etapa – činnosť rečovej podoby – formulovanie pojmov
4. etapa – ide o tzv. vonkajšiu reč pre seba bez vyjadrovania navonok
5. etapa – vonkajšia reč sa mení na vnútornú, interiorizuje sa informácia

Teória programovania - riadené učenie:
o vymedzenie cieľa, zámeru,
o rešpektovanie východiskovej bázy,
o zistenie možností poznávacej činnosti
o poznanie štruktúry vedomostí a zručností,
o zabezpečenie primeraných prostriedkov,
o algoritmizácia činnosti žiakov,
o spätnoväzbová činnosť,
o korekcia (regulovanie činnosti, ktorá ne neviedla k danému cieľu)

Teória riešenia problému – žiak rieši navodenú komplikovanú situáciu (problém)
Teória algoritmov – presná postupnosť operácií s rešpektovaním základných logických, psychologických a didaktických hľadísk
Funkcionálno-štrukturálna teória – založená na 10 tvrdeniach odrážajúcich zákonitosti procesu učenia

Žádné komentáře:

Okomentovat