Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Niektoré možnosti psychologickej diagnostiky

Niektoré možnosti psychologickej diagnostiky
Cieľ psychodiagnostiky je odhaliť šecifiky jednotlivca, pokiaľ ide o jeho psychické vlastnosti, stavy, procesy v celkovom funkcionovaní jeho osobnosti a v ich odraze v spoločenskom dianí.
a) obsah a zameranie psychodiagnostiky smeruje predovšetkým k odhaleniu úrovne štruktúry a kvality funkcionovania psychických schopností, všeobecných (inteligencie) a špeciálnych (symbolických funkcií, priestorovej orientácie, vnímania, pamäti, vrátane schopností učiť sa.
b) Identifikácia rozličných špecifických vývinových porúch. Takých narušení, ktoré sa v konečnom dôsledku prejavia ako prekážky školskej úspešnosti detí, ako je napr. dyslexia, dysgrafia, dyskalkúlia...
c) Identifikácia narušení vo vývine osobnosti (v jej emocionálnej a vôľovej zložke).
Niektoré možnosti pedagogickej a špeciálnopedagogickej diagnostiky detí s viacerými chybami
Pedagogická diagnostika - špec. disciplína pedagogiky, ktorá sa zaoberá teoretickými a metodologickými problémami objektívneho zisťovania a hodnotenia výsledkov výchovno-vzdelávacieho procesu. (Vyšetruje sa intaktný jedine.
Špeciánopedag. diagnostika – proces zisťovania podmienok, priebehu a výsledkov výchovy a vyučovania postihnutých alebo narušených jedincov a určovania vplyvu postihnutia na ich vychovávateľnosť a vzdelávateľnosť. (Zameranie na osoby, ktoré svojou mentálnou úrovňou, zmyslovým vnímaním, telesnou integritou alebo rovnováhou medzi organizmom a prostredím či svojím správaním sa výrazne odlišujú od normy).

Žádné komentáře:

Okomentovat