Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Systém škôl pre intaktných

B. Systém škôl pre intaktných (integrované, resp. kombinované podmienky):
Skupinové vyučovanie - so zapojením pomocného (podporného) personálu (pomocný učiteľ, osobný asistent, tlmočník posunkovej reči a pod.)
Inkluzívne vyučovanie – niektoré aktivity žiaci realizujú v rámci skupiny segregovane, iné spolu s intaktnými žiakmi triedy.
V súčasnosti je etablovaný v rámci sústavy špec. škôl a zariadení špecifický systém škôl a zariadení len pre kombinácie mentálneho postihnutia, resp. mentálnej retardácie s inými postihnutiami. Predpokladá sa totiž, že MR výrazne limituje možnosti a schopnosti daného jednotlivca a v kombinácii s inými postihnutiami vyžaduje výsostne špeciálne edukačné prístupy. V súčasnosti je však silnejúci trend integrácie, resp. čiastkového začleňovania aj ťažšie postihnutých (vrátane kombinovane post.) do bežných edukačných inštitúcií. Tu je nevyhnutné posúdiť každého konkrétneho jednotlivca a zvážiť, či jeho špeciálne edukačné potreby budú v takomto modeli edukáciu dostatočne saturované.


Legislatívne otázky, smernice, vyhlášky a nariadenia ovplyvňujúce možnosti a spôsoby edukácie detí s viacerými chybami
Školy a zariadenia pre kombinovane a telesne a zdravotne postihnutých, ako aj celý proces výchovy, vzdelávania a starostlivosti o nich je na Slovensku budovaný na týchto právnych základoch: Vyhláška MŠ SSR č. 119/1980 Zb. o výkone ústavnej a náhradnej výchovy, Vyhláška MZ a SV SSR č.151/1988 Zb. v znení neskorších úprav 1990). Z SNR č. 543/1990 Zb. o štátnej správe sociálneho zabezpečenia, Z SNR . 29/1984 Zb. v znení neskorších predpisov, Z NNR SR č.279/1993 Zb. o školských zariadeniach, Vyhláška MŠ, M a Tv SR č. 212/1991 Zb. o špeciálnych školách, Z NR SR č. 222/1996 Zb., Vyhl. 124/1967 Zb., Vyhl. NR SR č. 41/1996 Zb., Vyhl. MŠ a V SR č. 353/1994 Zb., o predškolských zariadeniach.

Princípy zaradovania detí s viacerými chybami do príslušných škôl

Žádné komentáře:

Okomentovat