Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Systém pedagogických vied

sociálne znevýhodnené skupiny:
• deti a mládež z dysfunkčných rodín (alkoholizmus),
• rodičia s nedostatočným vzdelaním
• deti trpiace sociokultúrnou depriváciou
• životné podmienky deformujú intelektuálny, mravný a citový rozvoj
riziková populácia :
• mladí ľudia a dospelí dlhodobo nezamestnaní
• deti z určitých štvrtí veľkomiest (černošské gheta, rómske lokality na východnom Slovensku a pod.)

Zložky sociálnej pedagogiky:
• Praktická - činnosť výchovných pracovníkov (zdravotný a sociálny pracovník, špeciálny pedagóg, vychovávatelia, sociálny kurátor a pod. ) v zariadeniach ochrannej výchovy (detské domovy, výchovné ústavy, diagnostické ústavy ) + činnosť nadácií a organizácií zameraná na ohrozené, týrané a zneužívané deti

• Teoretická - SP úzko súvisí so sociológiou výchovy, špeciálnou pedagogikou, pedagogikou voľného času a sociálnou prácou

sociálna práca (prax) = sociálna pedagogika (teória)

• Metodická – metódy výskumu

Súčasnosť:
• SP - zvýšená aktivita  nárast sociálnopatologických javov a anómie

• Anómia – stav spoločnosti, kedy je oslabené mravné vedomie ľudí (nerešpektovanie zákonov a kriminalita dospelých, mládeže ale i detí)

Žádné komentáře:

Okomentovat