Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Autizmus

8. Autizmus
Narušené poznávacie schopnosti
- poznávať seba
- okolitý svet
- neschopnosť adaptovať sa na meniace sa podmienky
Intervencia – dopredu plánovaný systematický zásah, ktorý sleduje určité zlepšenie problému jedinca, rodiny, skupiny
Autista má predovšetkým kognitívne problémy preto využívame práve poznatky z kognitívnej psychológie a špecial. pedagogiky
Kog. proces, vývoj – vývoj poznávacích funkcií behom života – určité fázy
- vnímanie
- zapamätanie si
- vybavenie si
- predstavivosť
- myslenie
- spracovanie verbálne
Aj neverbálne informácie to všetko je veľmi dôležité v pedagogike, tvorí to podstatu učenia
Autisti - veľmi široké spektrum porúch.
My sa snažíme používať výchovné a psychologické prostriedky v špeciálnej pedagogike.
Dôležité – diagnóza /psychiater, neurológ, psychológ/ potom nastupuje špec. pedagóg.
Adaptívna intervencia – zlepšenie adaptibility dieťaťa, vytváranie žiadúcich zručností, a by sme predišli vzniku problémového chovania
Podporuje vývoj oblastí, ktoré sú oneskorené
- komunikácia
- voľný čas
- sociálne, pracovné zručnosti
- rozvoju a prehlbovaniu mentálnej retardácie, nerovnomernosť vo vývoji, poruchám správania hľadáme relaxačné techniky, trénujeme činnosti, ktoré znižujú strach, panické reakcie a následné ťažké afektívne záchvaty, agresivitu, hyperaktivitu

Žádné komentáře:

Okomentovat