Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Lidé dávají význam místům kde žijí:

Osobní život každého z nás je založen na konkrétním místě ve kterém žijeme. Naše osobní prožívání je důvěrně spojeno s takovým místem. Je zdrojem naší hrdosti a třeba i pýchy. Je dobré mít tuto skutečnost na paměti při formulování geografických kompetencí. Místa jsou lidským výtvorem a geograficky informovaná osoba musí rozumět jejich genesi, evoluci i jejich významu. Studenti potřebují porozumět tomu, proč se různá místa na zemském povrchu mění. Proč mnohdy tyto změny dosahují dramatických rozměrů jak ekonomických, tak politických a kulturních. Vnímat, jak sítě vztahů mezi různými místy mění populační explozi, klimatické změny nebo dopravní technologie. Tyto znalosti se včleňují do duševních map lidí a obohacují jejich smysl pro identitu s konkrétním místem jejich života. Zároveň umožňují chápat a oceňovat podobnosti a rozdíly místa života jejich komunity a komunit jiných lidí, žijících ve vlastním státě, světadílu, planetě. To je důležité. Studenti čelí světu, který je ve zvýšené míře závislý. Obeznámení a porozumění prostorovým propojením umožní studentům chápat různé prostorové organizace vytvářené lidmi, a to přes znalost založenou na vlastní okamžité zkušenosti. Tyto znalosti jim mohou dát sílu porozumět uspořádání geografického fenoménu spojeného s životem lidí kdekoliv na zemi.5)

Pozn.:
5) To vyžaduje při tvorbě geografických dokumentů(kurikula), učebnic, pracovat s takovými prostředky jako je typologie.

Žádné komentáře:

Okomentovat