Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

5. Valorizácia – metóda zhodnocovania

5. Valorizácia – metóda zhodnocovania – je zameraná na vyjadrenie morálnej hodnotovosti ľudských činov. Umožňuje cieľavedome a zámerne rozvíjať procesy zmien v mravnom správaní človeka, stimulovať žiadúce a tlmiť nežiadúce správanie a konanie. Používa sa v dvoch základných variantoch – v zmene pozitívneho pôsobenia ako schvaľovanie, povzbudzovanie a v smere negatívneho pôsobenia ako odsudzovanie, potrestanie. Určujúcim princípom je tu princíp pozitívneho pôsobenia na osobnosť.
6. Kooperatívne učenie – vedie k rozvoju empatického a prosociálneho správania, k senzitivite, k porozumeniu, k rozvoju priateľských vzťahov, k prekonávaniu interpersonálnych bariér. Rozvojom kooperatívneho učenia možno dosiahnuť potlačenie agresívneho správania. Kooperácia je spôsobilosť k spolupráci s inými.
7. Situačno-problémové metódy – cieľom nie je iba vyriešenie určitých situácií a úloh, problémov, ale aby sa u osobnosti pri riešení rozvinul proces sociálno-morálneho učenia. Akcentovať pri riešení úloh vlastný, samostatný tvorivý rozvoj myslenia, hľadania, uvažovania, hodnotenia a tak utváranie si vlastných postojov, názorov a napokon prijatie určitých možných riešení.
8. Metódy hrou -

Žádné komentáře:

Okomentovat