Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

9. Hallova koncepcia mravnej výchovy

Zmyslom Hallovej koncepcie je, aby mladí ľudia dokázali robiť racionálnejšie mravné rozhodnutia, aby si viac cenili hodnoty. Z tohto hľadiska potom je mravná výchova predovšetkým úsilím študentom pomôcť naučiť sa lepšie rozoznať a najmä prijímať rozhodnutia, ktoré reflektujú poznanie a uvažovanie o význame mravných hodnôt.
Táto koncepcia obsahuje 5 učebných stratégii, ktoré sú vlastne zamerané na to, aby si študenti uvedomovali v rôznych situáciách rozličné aspekty mravného rozhodnutia. Učiteľ v súlade s tým má pomáhať študentom vyvinúť ich vlastný hodnotový systém prostredníctvom učenia o hodnotách spoločnosti a ich dejinách.
1. Stratégia uvedomenia – učenie o nás a ľuďoch okolo nás. Ide tu vlastne o objasňovanie hodnôt. V rámci tohto si študenti majú uvedomiť osobné rozhodnutia a určité preferencie
2. Diskusná stratégia – učiť sa rozhodovať. Jej cieľom je umožniť študentom s určitou skúsenosťou priamu obhajobu určitého názoru. Je to možné vtedy, keď sú mladí ľudia postavení pred určitý problém či mravnú dilemu, ktorú majú vyriešiť
3. Racionálna stratégia – učenie sa poznávať alternatívy a predvídať dôsledky. Cieľom tejto stratégie je vyvinúť špeciálnu šikovnosť či zručnosť hľadania alternatívnych spôsobov konania a predvídania dôsledkov tohto konania. Diskusná a racionálna str. sa dopĺňajú

Žádné komentáře:

Okomentovat