Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

5.2.3 Různé zatížení jednotlivých úseků

Proud příchozích cestujících na nástupiště v jednotlivých místech zastavení je buď nepřetržitý/spojitý (u intervalu rovného či menšího jak 10 minut) nebo dávkový/diskrétní (u intervalů větších jak 10 minut).
U spojitého proudu cestujících je pravděpodobnost výskytu situace, kdy se dopravní prostředek nachází u hrany nástupiště, rovna podílu doby pobytu dopravního prostředku v místě zastavení k velikosti intervalu pravidelné dopravy.

Pravděpodobnost vzniku situace, kdy se dopravní prostředek u hrany nástupiště nenachází a cestující jej musí očekávat, je rozdíl úplné pravděpodobnosti (100%) od pravděpodobnosti výskytu dopravního prostředku u hrany nástupiště.

Cestující nastupuje do dopravního prostředku nejbližšími dveřmi od místa jeho příchodu na nástupiště (především za situace, když se dopravní prostředek již nachází u hrany nástupiště). Pokud se dopravní prostředek ještě u hrany nástupiště nenachází, většina cestujících opět zůstává na místě příchodu na nástupiště; část z nich očekává dopravní prostředek v té části nástupiště, kterou pokládá za výhodnou z pohledu minimalizace délky cesty pro opuštění nástupiště v cílové zastávce nebo stanici. Tyto uvedené skutečnosti způsobují nerovnoměrné rozložení cestujících podél nástupiště, což způsobuje rovněž značně nerovnoměrné zatěžování jednotlivých dveří pro nástup a výstup (lze eliminovat polohou příchodů na nástupiště).

Žádné komentáře:

Okomentovat