Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

4.1.2 IDS Ostrava

Na základě studie o hromadné dopravě v Ostravě byla založena koordinační organizace KODIS, slouží jako nástroj zabezpečení správné funkce tohoto systému. Ostravský dopravní integrovaný systém (ODIS) zahrnuje území 25 měst a obcí (cca 430 tis. obyvatel). Od listopadu 1997 byly začleněny do stávajícího systému některé další autobusové linky v oblasti Hlučínska. Na území platí jednotný tarifní systém a jednotné smluvní přepravní podmínky s výjimkou železniční dopravy, kde je zavedena pouze částečná tarifní integrace na vybraných úsecích tratí a ve vlacích platí přepravní podmínky odlišné od smluvních přepravních podmínek ODIS (Ostrava je rozdělena na vnitřní zóny a okrajové zóny, které kopírují některé hranice obcí).
V roce 1998 byla provedena celá řada dílčích úprav vedení linek podle požadavků zainteresovaných měst a obcí. Cílem vedení linek bylo upřednostnit drážní dopravu na úkor autobusové dopravy, což je realizováno převážně odstraněním souběhu autobusových linek s tramvajovými a trolejbusovými. Zavedením některých nových linek současně dochází k doplnění doposud chybějících spojení. Dále se počítá s integrací regionální dopravy (redukce a koordinace) v oblasti Bohumína, Havířova a Frýdku-Místku.

4.1.3 IDS Zlín - Otrokovice
Určitá modifikace IDS byla zavedena již od července 1983. Zpočátku byly problémy s aplikováním jednotného tarifu, kdy byly časové jízdenky dražší ve srovnání s běžnou MHD. Od června 1992 je umožněno cestovat spoji ČD na daném úseku na běžnou časovou jízdenku pro MHD.
Z průzkumů vyplynulo, že IDS využívá v pracovní den cca 20 % všech cestujících na železničních spojích. Postupně se zavádí zapojení příměstské autobusové dopravy do systému za obdobných podmínek jako u MHD. V současné době se pro tento systém využívají předplatní jízdní doklady a dochází rovněž také k integraci jízdenek dopravních společností.

Žádné komentáře:

Okomentovat