Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

5.1.3 Nerovnoměrnosti v jednotlivých dnech týdne

Ve víkendových dnech dochází k velkým výkyvům v závislosti na charakteru území a jeho osídlení. Nerovnoměrnosti v počtu přepravených osob jsou rovněž způsobeny například prolínáním páteční odpolední špičky s páteční víkendovou špičkou. Všechny tyto skutečnosti musí být odpovídajícím způsobem zohledněny v úpravách jízdních řádů /resp. grafikonů/ podle jednotlivých dnů v týdnu.
Při této nerovnoměrnosti se např. pro analýzu změn v objemech přepravy v pracovních dnech využívá koeficient nerovnoměrnosti pracovních dnů, jenž se zjistí jako poměr pracovního dne s maximálním počtem přepravených osob k průměrnému pracovnímu dni.
Pro potřeby prognózy vývoje počtu přepravených osob v jednotlivých dnech týdne se využívá orientační určení denního počtu cest obyvatel sídelní jednotky:

Vzoreček- který se skláda s těchto psarametrů:
kde: M – počet obyvatel, h – hybnost, km – koeficient měsíční nerovnoměrnosti /1,2-1,4/, kt – koeficient týdenní nerovnoměrnosti /1,1-1,2/.

5.1.4 Hodinová nerovnoměrnost v průběhu dne
Při zjišťování zatížení jednotlivých míst nebo úseků se zaměřuje pozornost na srovnání především ranní a odpolední dopravní špičky s dopravními sedly,

Žádné komentáře:

Okomentovat