Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

4.1.1 IDS Praha

Organizace ROPID zahrnuje nejen městskou dopravu (Dopravní podnik hlavního města Prahy, a.s.), ale i železniční a regionální autobusovou dopravu. Městská doprava je provozována autobusy, tramvajemi a jako jediná v republice metrem. Do Prahy je vedeno 10 tratí, přičemž všechny umožňují vedení vlaků do centra města, ať již do stanice Praha hl.n. nebo Masarykovo nádraží. Zároveň železniční sít pražského uzlu umožňuje i další dopravní spojení. Pro oblast autobusové dopravy je nyní organizací ROPID navrhován model na principu zavádění zcela nových regionálních linek (řady 300) do obcí, které se rozhodly vstoupit do IDS a podílet se na jeho přípravě, provozu a financování. Důležitou podmínkou úspěšné realizace IDS je volba vhodného tarifního systému. Od roku 1996 byl zaveden nový přestupní a časový tarif, to znamená, že jízdenka není omezena přestupy, ale časem. Nový systém je i pásmový – na území Prahy jsou dvě tarifní pásma, pásmo (P) a dojezdové pásmo (0) – okolí je rozděleno na čtyři vnější pásma (1, 2, 3, 4).
Určité problémy nastávají v dopravě na letiště Praha-Ruzyně, kde s rozšířením letiště je stále horší spojení na/z letiště. Z hlediska koordinace jednotlivých systémů došlo k odstranění souběhů linek (mezi MHD a příměstskou dopravou), vytvoření přestupních míst a přestupních vazeb. Nově se v Praze budují záchytná parkoviště P+R (Park&Ride), která by měla přispět k snížení intenzity individuální dopravy v centru města, přičemž na tato parkoviště pak navazují některé druhy městské dopravy. Cílový stav je celkem 50 parkovišť s kapacitou 20 tisíc míst k stání.

Žádné komentáře:

Okomentovat