Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Požadavky na hodnocení pracovníků

Požadavky na hodnocení pracovníků:
- pravidelnost hodnocení
- znalost kritérií – systém hodnocení je předem znám
- výsledky hodnocení mají vždy písemnou formu
- neorientovat se pouze na nedostatky, je důležité zdůraznit i pozitiva
- využití principu sebehodnocení, tzn. kombinovat hodnocení nadřízeným se sebehodnocením
- nenechat se příliš svazovat výsledky minulého hodnocení
- projednání závěru s pracovníkem, stanovení úkolů pro obě strany
- využití výsledků pro zlepšení činnosti firmy, sociálního klimatu ve firmě

Metodické zásady
o hodnocení pracovníka provádí jeho přímý nadřízený
o hodnocení vychází z výsledků průběžného sledování pracovníka během hodnoceného období
o organizace by měla zpracovat metodický pokyn k hodnocení, v němž jsou stanoveny cíle a metoda hodnocení, specifikováno použitá kritéria
o rozhodující pro volbu kritérií je pracovní náplň, míra delegované odpovědnosti, podíl činností operativního a koncepčního charakteru měřitelnost činnosti
o hodnocení se provádí nejčastěji formou hodnotícího pohovoru (= řízený strukturovaný rozhovor)
o hodnocený může bezprostředně reagovat na hodnocení, doplnit či zpřesnit své stanovisko k návrhu hodnotitele
o hodnotitel by se měl pokusit vytvořit příznivou atmosféru, tlumit obavy a stres a vytvořit neuspěchanou otevřenu atmosféru
o závěry hodnocení musí být vždy zpracovány v písemné podobě (stávají se součástí osobní dokumentace pracovníka)

Žádné komentáře:

Okomentovat