Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Porada informativní

a) porada informativní
o měla by být svolána, pokud manažer musí pracovníky informovat o nových okolnostech a faktech, pokud pracovníci týmu chtějí podávat informace z oblasti své kompetence, nebo pokud manažer informuje třetí stranu o činnosti týmu
o účelem porada je zefektivnit práci všech pracovníků či seznámit všechny zúčastněné s cíli či prací týmu nebo s cíli a potřebami podniku
o průběh porady můžeme rozdělit do dvou fází:

1) předání informace
 jasně, stručně a přesvědčivě
 vhodné je použít názorné ukázky pro bližší představení problematiky
 základní informační materiály by měli všichni účastníci obdržet v dostatečném předstihu, aby se mohli na poradu připravit

2) zpětná vazba
 sdělující si ověří, jak bylo jeho sdělení přijato, příjemce může dodatečnými otázkami získat další potřebné informace a ověřit si, že sdělující problematice rozumí a je skutečně kompetentní

b) řešitelská porada
o musí být řízena vedoucím pracovníkem – ten za na začátku porady musí vysvětlit problém, kterého se porada týká a přednést program porady (definice problému, charakteristika cílů, kterých chceme postupně dosáhnout, výměna názorů, diskuse, sumarizace návrhů řešení, přijetí doporučení, ověřené písemné rozhodnutí s fakty o budoucích aktivitách)
o vedoucí pracovník při získávání pracovníků pro aktivní účast na poradách musí počítat s několika obvyklými překážkami na straně zaměstnanců:
 strach z větší skupiny lidí
 sklon oponovat všemu
 uzavřenost neochota zapojit se

Žádné komentáře:

Okomentovat