Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Systémy pro podporu vrcholového vedení (EIS)

3) Systémy pro podporu vrcholového vedení (EIS)
- určen vrcholovému vedení na podporu úloh top managementu
- má pracovat v souladu s MIS a TPS
- práce s PC nenáročná na jeho ovládání, usnadňuje nároky na postup zadávání a řešení problémů

Podsystémy architektury IS
- IS pro podporu kancelářských činností (OIS)
- Systémy interní i externí komunikace (EDI) – elektronická výměna dat

Základní přístupy k tvorbě IS
Komponenty organizace a jejich vztahy

Etapy životního cyklu informačních systémů
1) úvodní studie – posouzení vlivu strategických cílů firmy na potřebné informační zajištění; odlišnost z hlediska nákladového, ekonomického, finančního, personálního hlediska
- výsledkem první etapy je úvodní projekt

2) analýza a návrh systému – soubor vzájemně se prolínajících analytických a projektových činností; poznání dosavadního systému, jakou metodu lidi používají, jak si systém představovali
- funkční analýzy – zmapování či modelové zobrazení dosavadních skupin činností či procesů
- datová analýza – zaměřena na analýzu používaných dat a jejich strukturu
= návrh IS – identifikovány možnosti zajištění informačních potřeb, navrhovány případné datové procesy (toky), vhodné postupy datového zpracování, zásobníky dat, výstupy poskytované uživatelům

3) Implementace – je uvedení do provozu
a) po částech – pilotní provoz systému – funguje ještě starý IS, čas na přípravu a naučení práce s novým
b) konec – audit – pokud se podílela externí firma nebo složitější a nákladnější IS, buď dochází k potvrzení ukončení implementačních prací, nebo k provedení úprav a doporučení

4) provoz a údržba – technika rychlý rozvoj, proto nutná aktualizace, udržovat

Žádné komentáře:

Okomentovat