Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Rozhovor při řešení problému

Rozhovor při řešení problému
o na nadřízeného pracovníka obrátí podřízený s dotazem či s problémem, s jehož řešením si neví rady
o podřízený se obrátí na vedoucího s žádostí o pomoc

Rozhovor oznamující rozhodnutí
o vedení dospělo k rozhodnutím, které má pověřený pracovník sdělit podřízeným, pracovnímu kolektivu nebo jednotlivci

Pohovor zaměřený na hodnocení pracovních výsledků
o mezi čtyřma očima

Pohovor za účelem pokárání
o chceme-li kritizovat minulé jednání jiné osoby, je efektivní používat tzv. já-vzkaz (protikladem tohoto případu je tzv. ty-vzkaz)
o zjednodušení formy „ty-vzkaz“ je obvinění typu (ty jsi špatný, ty jsi tohle neměl dělat) – podobné obvinění vyvolává obranou reakci a nemusí vést ke konstruktivnímu řešení
o pomocí „já-vzkazu“ neobviníme druhou stranu, ale uvedeme, jaké pocity v nás jednání druhé strany vyvolalo (moc mě rozzlobilo, zklamalo, nečekal jsem, …) – takto nevzbudíme v posluchači dojem že je souzen, že se musí bránit
o mělo by být dále řečeno, jaká situace tyto pocity vyvolalo
o cílem není soudit pracovníka, ale zlepšit jeho pracovní výkon
o závěrem bychom měli navrhnout jak situaci zlepšit, resp. Jak zajistit, aby se vícekrát neopakovala
o postup pohovoru:
o podřízený by měl být přijat pozitivně a zdvořile
o musí být předloženy faktické údaje a výsledky, s nimiž není vedoucí pracovník spokojen (docházka, vystupování na pracovišti, …)
o pracovník by se měl k celé záležitosti vyjádřit
o jednoznačně stanovit podmínky pro budoucí období
o na závěr shrnout celé jednání

Žádné komentáře:

Okomentovat