Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Metody tvorby ceny

Metody tvorby ceny
a) cena přirážkou – náklady + obchodní přirážka.
Přirážka je vyšší pro A: zboží sezónní, B: zboží lahůdkové (lepší kvality), C: zboží těžko skladovatelné (ovoce, zelenina, květiny)
b) tržní cena – nejsme schopni jí ovlivnit. Nemůžeme jít pod ní ani vysoko nad ní, nic neprodáme

Reakce zákazníka na pohyb ceny:
Reakce je nejednoznačná:
a) cena roste
- bude hledat lacinější, přestane kupovat výrobek
- bude si myslet, že je kvalitnější, pro si jej koupí

b) cena klesá
– jde nakupovat
- nebo výrobek je nekvalitní

Přizpůsobení ceny
1) cena z geografického hlediska – jiná cena je v Praze jiná je v Českém Těšíně
2) cenové srážky a slevy - hotovostní slevy, slevy na množství, sezónní
3) propagační tvorba ceny – psychologická sleva, lichá čísla 99
4) diskriminační tvorba ceny – lístek v divadle, nebo telefonní služby – špička, mimo špičku

Žádné komentáře:

Okomentovat