Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Marketingový mix-místo

Marketingový mix-místo

Marketingové distribuční cesty:

Úrovně:
1) bezúrovňová je tvořena cestou od výrobce k zákazníkovi (výroba nábytku)
2) jednostupňová je tvořena cestou od výrobce  maloobchodník  zákazník
3) dvojstupňová výrobce  velkoobchodník  maloobchodník  zákazník
4) vícestupňová výrobce  velkoobchodník 1  velkoobchodník 2 …….. maloobchodník  zákazník

Systém řízení velkoobchodu
zahrnuje veškeré činnosti spojené s prodejem zboží nebo služeb těm, kdo je prodávají dále nebo těm, kteří je potřebují pro obchodní účely.

Druhy VO:
1 přístupní velkoobchodníci:
a) poskytující plné služby (poskytuje dovoz, skladování, ale také fin. –úvěry)
b) s omezenými službami (prodej za hotové Cash & Cary)

2 dohodci, zástupci – do-3 osoba, nezastupuje výrobce ani zákazníka, za-zastupuje přímo výrobce nebo zákazník

3 pobočky a kanceláře výrobců – p-jsou něco většího mají sklady, dodávají z nich i zboží, k-nemají distribuční sklady, je tam obchodní zástupce

4 různí velkoobchodníci – družstva výrobců, zásilkový velkoobchodníci

Žádné komentáře:

Okomentovat