Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Z návaznosti cílů podniku a jeho cenové politiky vyplývají dvě možné strategie tvorby ceny nových výrobků:

a) stanovení vysoké ceny

- je možné za předpokladu, že se jedná o výrobek, který se výrazně odlišuje od výrobků konkurence a který není na trhu příliš rozšířen

- jedním z důvodů orientace na tuto strategii mhou být omezené možnosti výroby (a zvládnutí rozsáhlého trhu)

b) stanovení nízké ceny

- je možné za předpokladu, že podnik má dostatečné možnosti výroby a může využít nákladové degrese v závislosti na vyrobeném množství

- důvodem této strategie (strategie průlomu, intenzivní penetrace) je možnost zvýšení podílu na trhu na úkor konkurence


Součástí cenové politiky podniku je také rozhodování o prioritě cenové nebo necenové formy konkurence:

- u cenové konkurence je rozhodující úloha v podnikové politice přisuzována cenám

- u necenové konkurence jsou preferovány takové marketingové nástroje, jako diverzifikace výrobků, vhodné platební podmínky, záruční a pozáruční servis apod.

V současné době je preferován význam cenové formy konkurence.

Žádné komentáře:

Okomentovat