Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Cenová elasticita nabídky:

Cenová elasticita nabídky je procentní poměr množství a ceny. Existuje též elastická, neelastická nabídka. Faktory ovlivňující elasticitu nabídky:

- možnosti a náklady skladování - čím je skladování nesnadnější a nákladnější, tím je elasticita nižší.

- charakter technologie a výrobního procesu - čím je obtížnější vyrábět s daným výrobním zařízením jiné zboží, tím je elasticita menší.

- čas - velmi krátké období - neelastická ( křivka nabídky je rovnoběžná s osou Y )



3. Chování firmy na dokonale konkurenčním trhu, rovnováha dokonale konkurenčního trhu:


Charakteristika dokonalé konkurence:

Dokonalá konkurence je tržní situace v níž:

- je značný počet prodávajících a kupujících

- produkty nabízené prodávajícími jsou stejnorodé

Za takovýchto podmínek není žádná firma schopna ovlivnit tržní cena poptávková křivka po produktu je dokonale elastická. V dokonalé konkurenci musí být volný vstup do odvětví a výstup z odvětví. Dalším předpokladem je dokonalá informovanost všech ekonomických subjektů. Pokud chce výrobce na dokonale konkurenčním trhu maximalizovat zisk zbývá mu k tomu jediná možnost: úspory při výrobě. Dokonalá konkurence přímo zainteresovává výrobce na vyhledávání úspor.

Žádné komentáře:

Okomentovat