Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

A. Cíle a funkce podniku

- cílem je uspokojování potřeb a dosažení zisku

- při stanovení strategických cílů pozoruje vlivy okolí, vlastní podmínky a možnosti


cíl přežití
- je-li vystaven intenzivní konkurenci a má rezervy ve výrobní kapacitě

- zisk pro něho není podstatný, chce setrvat na trhu

- hledá novou strategii


maximalizace běžného zisku
- u podniku, které snadno mění podnikatelský záměr

- mají málo fixního kapitálu (pouliční prodej)


maximalizace tržeb
- odhad dlouhodobého vývoje poptávky, na který navazuje výrobní program

- cílem je získat prostor na trhu a maximální zisk

- vysoký podíl fixního kapitálu, výrobky se neprodávají přímo (nelze přímo reagovat na trh)


maximalizace růstu prodeje
- snaží se navíc snížit náklady spojené s oběhem zboží

- přímo reagují na trhu, výroba je organizována

- logistika (minimalizace nákladů na oběh)

Žádné komentáře:

Okomentovat