Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Reklama na WWW stránkách, Reklamní proužky

Reklama na WWW stránkách

WWW stránky jsou obecně používány pro publikování nebo práci s informacemi. Umožňují zobrazení textu, obrázků, přehrávání zvukových sekvencí a video sekvencí. Tím se WWW stránky stávají ideálním marketingovým nástrojem využitelným pro reklamu. Mezi nejčastěji používané reklamní prvky na WWW stránkách patří:

- reklamní proužky neboli bannery (banners),
- tlačítka (buttons),
- textové odkazy (text links)

Reklamní proužky

Za reklamní proužek lze považovat každé místo na WWW stránce, jež slouží k umístění reklamního sdělení a zároveň není reklamním odkazem. Velikost reklamních proužků standardizovala organizace Internet Advertising Bureau (IAB).

Reklamní proužky lze dále rozdělit na:

- statické reklamní proužky - jsou to fixní obrázky, které obsahují reklamní sdělení. Jejich výhodou je snadná výroba a univerzální použití. Mezi nejrozsáhlejší statické proužky patří plný banner,
- animované reklamní proužky - dovolují zařadit více obrázků za sebou, které lze v přesně stanovených časových intervalech střídat, a vyvolat tak dojem jednoduché animace. Zvyšuje se tím upoutání pozornosti. Nevýhodou je náročnější tvorba a velikost reklamního proužku,
- interaktivní reklamní proužky - kromě upoutání pozornosti nabízejí více „funkcí“ než pouhé kliknutí s cílem získat větší množství informací k danému tématu:

- HTML bannery - nabízejí více funkcí např. v tom, že fungují jako jednoduchý vstupní formulář do dalšího serveru. Tímto způsobem může jeden reklamní proužek odkazovat na velké množství dalších stránek.
- Rich Media Banners - proužky obsahující části HTML kódů doplněné o aktivní prvky, které umožňují zobrazit krátkou video sekvenci.

Žádné komentáře:

Okomentovat