Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Internetové katalogy a indexéry 1.

Internetové katalogy a indexéry 1.

Aby byla prezentace podnikatelského subjektu v záplavě informací na Internetu nalezena a navštěvována, nestačí vhodně zvolit adresu a vytvořit atraktivní obsah. Dalším krokem je postarat se o propagaci stránek a umožnit jejich nalezení náhodnému uživateli Internetu. Za tímto účelem se provádí zanesení URL webu do Internetových vyhledávacích služeb, katalogů a indexérů, což jsou nejčastější místa zprostředkující kontakt.

Katalogové seznamy třídí jednotlivé odkazy podle různých oborů do předmětových kategorií, které se dále větví na podkategorie a vytvářejí tak stromovou strukturu. Registrace odkazu se provádí zdarma kliknutím na příslušný odkaz či ikonu v katalogu a vyplněním určeného formuláře. Povinně se vyplňuje název stránek, tzn. název podnikatelského subjektu v případě prezentace podniku. Lze připojit i stručný popis charakterizující stránky; nejdůležitější je volba klíčových slov - musí vystihovat obsah webu, nikoli formální náležitosti.

Na názvu a volbě klíčových slov záleží, jak snadné nebo obtížné bude konkrétní stránky pomocí vyhledávače nalézt. Dále je potřeba zvolit příslušnou rubriku: vždy zatřídění do abecedního seznamu podnikatelských subjektů (elektronická podoba Zlatých stránek) a zároveň do předmětových kategorií odpovídajících obsahu webových stránek (oblast činnosti, nabízené výrobky a služby, daňový kalendář, apod.)

V katalogu je obvykle zařazena jen hlavní stránka - homepage. Provozovatel katalogu si vyhrazuje právo na změnu názvu i popisu a případné převedení odkazu do jiných kategorií. Může také odmítnout odkaz do katalogu zařadit. Nejnavštěvovanější české katalogy jsou Seznam, Atlas a Centrum, ve světě Yahoo (podle některých pramenů chodí na zahraniční weby až 55 % návštěvníků právě z Yahoo).

Žádné komentáře:

Okomentovat