Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

ZÁKLADY OBCHODU PŘEDNÁŠKA 6.

FORMY KOOPERACE, VERTIKÁLNÍ A HORIZONTÁLNÍ


Obchodní kooperace – snaha souboru vlastníků nebo společností sdružovat se tak, aby bylo možné získat výhody, které poskytuje obchodní činnost velkých integrovaných celků


1. horizontální kooperace


= spolupráce firem ve stejné úrovni logistického pohybu zboží v určité oblasti

Cíl:

o Zvýšit atraktivitu prodejního místa

o Zvýšit prodej

o Snížit náklady


A) V maloobchodě

Soustředění obchodů v určité lokalitě, společný obchodní dům

Regionální nákupní středisko (nejtypičtější)

B) Ve velkoobchodě
Cílem je úspora investičních a provozních nákladů, společné inženýrské sítě, technický servis atd.)


Industrie park – soustřeďuje drobnou výrobu, skladování a další služby

Žádné komentáře:

Okomentovat