Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

PŘEMĚNA OBCHODNÍCH SÍTÍ

  • Transformace vnitřního obchodu vedla ke změnám v obchodních sítích, s nově vzniklými podn. Aktivitami došlo k jejich dynamickému rozšiřování
  • Stacionární, ambulantní a sezónní sítě – růst ploch (rozmach tržišť)
  • Modernizace sítí a zvyšování úrovně obsluhy
  • Změna vzhledu prodejen a technologického vybavení
  • Postupně dochází ke změnám v předmětu obchodování
  • Objevuje se problém nevýhodných úvěrů
  • Přecenění podnikatelských schopností
  • Zahraniční řetězce a obch. Subjekty – zvýšení konkurence (vybavení jednotek, poskytování služeb či integrační prvky)
  • Zavádění nových firem v obch. Podnikání

- Formy přímého prodeje

- Franšízové podnikání

FUNKCE OBCHODU A SOUČASNÉ TENDENCE

Odvětví (resort) obchodu ve vztahu ke spotřeb. Trhu a soukr. Spotřebě – ve dvojí roli:

  • Aktivní zprostředkující článek mezi výrobou, vývozem, dovozem a maloobchodem
  • Vzrůstá váha sektoru v EKO

OBCHOD – činnost, souhrn institucí (obch, firem)

- v užším slova smyslu – představován firmami specializovanými na VO,

MO činnost a zahraniční obchod

Žádné komentáře:

Okomentovat