Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

ZÁKLADY OBCHODU PŘEDNÁŠKA 5.

SOUČASNÉ SVĚTOVÉ OBCHODNÍ TRENDY


1. KONCENTRACE OBCHODU

Koncentrace obchodních firem = růst podílu realizovaného obsahu v menším počtu subjektů obchodních firem

Růst tlaku zákazníka - kvalita obsluhy, sortimentu, ceny, požadavek prodloužení pracovní doby

Þ Růst konkurence

Þ Růst nákladů na udržení se na trhu - nové specifické činnosti, nové formy prezentace, širší spektrum služeb, mzdová náročnost


2. PROCES KONCENTRACE OBCHODNÍCH FIREM

a) organizační koncentrace

= změna vlastnických vztahů a růst velikosti firem

Formy:

- rozšiřování podnikatelské činnosti firem

- slučování více firem

- rozšiřování kapitálu

- fúze společností

b) provozní koncentrace = koncentrace maloobchodní sítě

- absolutní zvyšování průměrné velikosti prodejní plochy jednotek

- zmenšování počtu prodejních jednotek

velikost prodejní plochy: Z Evropa 560 m2/1000 obyvatel, V Evropa 400 m2/1000 ob.

Z Evropa 90 prod. jednotek/10 tis.obyvatel, Slovensko 102, ČR 220 prod. jedn./ 10 tis.ob.

Žádné komentáře:

Okomentovat