Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Globalizace

- jev provázející dějiny lidstva

- proces živelný (růst podílu spekulativního kapitálu, omezené mechanismy regulace trhu)

- nositelem pokroku i rizik spojených se sociální oblastí(egocentrická paradigmata managementu)

- bude po revoluci průmyslové, vědecko-technické následovat revoluce sociální a hodnotová?


Globalizace v obchodě

- historicky nejmladší tendence v obchodě

- jde o uplatňování vlastní obchodní strategie jako univerzální a nezávislé na ostatních trzích (Coca-cola)

- homogenní trh - spotřebitel se nerozlišuje z hlediska národních a místních rozdílů

- vznik jednotného evropského trhu Evropské unie

- jednotné know-how, společná marketingová komunikace, hromadný nákup



1. JEDNOTNÝ TRH EU

- velikost trhu: 4,5 mil. komerčních podniků (95 % má méně než 10 zam.)

3,4 mil. maloobchodních podniků, 1,1 velkoobchodních podniků

22 mil. zam.

Žádné komentáře:

Okomentovat