Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Shrnutí možností uplanění Internetu v marketingovém výzkumu

Výzkum v prostředí Internetu si v českých podnicích zatím hledá své místo. V souvislosti s rychlým rozvojem informačních technologií a využíváním jejich možností jde o aktivitu opomíjenou. Důvodem může být skutečnost, že manažeři přesně neznají možnosti, které jim některé metody sběru dat prostřednictvím Internetu mohou přinést.


techniky sběru dat

výhody

nevýhody

primární

- elektronické dotazování

- elektronické pozorování

- experiment v elektronickém prostředí

- rychlost sběru

- nízká cena

- přesně určená a známa cílová skupina

- nemožnost oslovit obecnou populaci

- omezená možnost využití kvalitativního výzkumu

sekundární

- externí zdroje

- interní zdroje

- rychlost sběru

- nízká cena

- kvalita dat

- zkreslenost údajů

Význam Internetu jako zdroje informací je velký a bude dále narůstat. Stále se vyvíjejí nové technologie a softwarové prostředky pro snadnější a rychlejší vyhledávání a získávání požadovaných informací. Přesto bude náročné v informační explozi na Internetu nalézt data kvalitní. Z tohoto důvodu je potřeba při marketingových výzkumech kombinovat metody získávání dat prostřednictvím Internetu s metodami klasickými.

Žádné komentáře:

Okomentovat