Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Internet jako zdroj informací I.

Vyhledávání informací na Internetu je nejvíce frekventovanou aktivitou, kterou uživatelé Internetu využívají. K vyhledávání informací na Internetu preferují služby WWW serveru a elektronickou poštu.

Manažeři vyhledávají informace související převážně s jejich prací, jsou to informace na stránkách jiných společností, na stránkách vlastní společnosti a na stránkách nezávislých institucí. Zajímají je rovněž obecné informace – aktuální zprávy, ceny akcií, atd.

Z tohoto pohledu se nabízí členění informací získávaných prostřednictvím Internetu na informace odborné (informace o oborech podnikání, o konkurenci, dodavatelích, zákaznících, stavu ekonomiky, vzdělávání atd.) a obecné (aktuální zpravodajství, spotřebitelské testy, cestování, vzdělávání, humor atd.).

Druhy informací

Informace můžeme dělit dle mnoha kritérií, jmenujme si pouze ta základní:

  • informace podle zdroje:

- interní - jsou to informace, které jsou k dispozici uvnitř podniku - účetní závěrka, výroční zpráva, záznamy výroby a prodeje,

- externí - jedná se o informace, které získáváme z vnějšího prostředí - katalogy z výstav, statistické ročenky, noviny, Internet, ...,

Žádné komentáře:

Okomentovat