Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Možnosti uplatnění Internetu v aktivitách podnikatelských subjektů I.

Začleněním Internetu do svých aktivit musí podnikatelské subjekty počítat se změnou celkové strategie, která bude nucena reagovat na některé aspekty vývoje světové ekonomiky. Musí počítat se změnou struktury a organizace řízení, způsobu komunikace a tvorby pracovních týmů. V podnikatelských subjektech dojde také ke změnám předvýrobních, výrobních a obchodních procesů a datových toků. V neposlední řadě dojde ke změnám v jednotlivých složkách marketingu.

Jedna z mnoha marketingových definic nám říká, že „marketing je společenský a řídící proces, kterým jednotlivci a skupiny získávají to, co potřebují a požadují prostřednictvím tvorby, nabídky a směny hodnotných výrobků s ostatními“. Aby mohla být uvedená definice naplněna, znamená to, že podnikatelské subjekty, které realizují svou produkci na trhu, musí nabídnout zákazníkovi takové produkty, které budou uspokojovat jeho potřeby, a zároveň takovou formou a na takovém místě, jaké zákazník očekává. K tomu všemu je nutná komunikace mezi podnikem a zákazníkem.

Podmínkou komunikace na trhu je oboustrannost, tzn. že podniku nestačí zaměřit se pouze na marketingovou komunikaci směrem k zákazníkovi, ale musí být vnímavý k informacím, které do podniku přicházejí směrem od zákazníka a rovněž od obchodníka. D. Wijas dodává - „hlavní náplní marketingu je zjišťování a poskytování informací, a to s cílem uspokojit potřeby zákazníka a mít profit z prodeje“.

Pro komunikaci mezi všemi subjekty trhu je možné využít všech dostupných komunikačních prostředků, jako jsou mluvené slovo, tištěné materiály, pošta, telefon a také masová média.

Žádné komentáře:

Okomentovat