Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Primární marketingový výzkum III.

Pozorování - pokrač.

Smyslem cookies byla původně personalizace prohlíženého obsahu, tzn. že pokud uživatel na daném serveru pravidelně nejprve pročítá konkrétní stránku, ta mu může díky personalizaci příště naskočit jako úvodní na daném serveru, čímž dochází k přizpůsobení nastavení serveru provozovatelem za účelem uspokojení potřeb uživatele (zákazníka). Na základě těchto informací pak lze vytvářet profil konkrétního uživatele (výběr barvy a písma zobrazených stránek, výběr určitých kategorií, odkazů a reklam).

Např. v případě virtuálních obchodů lze cookies využít pro ukládání zboží do košíku a pokud je uživatel nucen se odhlásit, tak při příštím přihlášení najde již vložené zboží opět ve svém košíku.

Cookies totiž slouží k jednoznačné identifikaci návštěvníka serveru a pokud uživatel na svém počítači vypne příjem cookies, stane se tak pro okolní severy anonymním, což může mít za následek neumožnění přístupu do vybraných databází, ve kterých se kdysi řádně zaregistroval.

Pro marketingové pracovníky a management podniků je podstatné technikou elektronického pozorování získávat, udržovat a statisticky zpracovávat zejména následující informace:

- Počty shlédnutých stran v daném období (např. za týden, případně měsíc).

- Počty IP adres v daném období, sledujeme počty tzv. unikátních IP adres (neduplicitních). Unikátní IP adresy nás informují o tom, kolik uživatelů si prohlíželo naše stránky. Součty nám sdělují, kolik různých uživatelů shlédlo naše stránky během dne (týdne, měsíce).

- Počty shlédnutých stran na jednoho návštěvníka. Zjistíme tak, kolik stran čte návštěvník.

- Kvalitu konkrétních stránek. Sledujeme nejlepší a nejhorší stránky. Můžeme tak vysledovat oblasti, které návštěvníky nejvíce zaujmou, a tyto následně rozšiřovat a uvádět jako hlavní informace. Nečtené zprávy můžeme postupně rušit. Tato statistika je specifikou Internetu jako média, nelze ji realizovat u tištěných médií, u televize ji částečně řeší peoplemetry.

- Sledování, odkud na podnikový web návštěvníci přišli. Mohou napsat požadavek do adresního řádku nebo se mohou „odkliknout“ z jiných WWW stránek. V případě, že podnik propagujeme svůj web, je pro něj tato statistika důležitá pro další rozhodování o umístění odkazovacích a přesměrovávacích míst.

Žádné komentáře:

Okomentovat