Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Fáze přijímíní Internetu do podniku II.

3) Fáze - vytvoření www prezentace

Jedná se o důležitý krok v procesu začleňování Internetu do podniku. Dnes ještě každý podnik nepotřebuje používat Internet ke komunikaci se svými dodavateli a zákazníky, ale již velmi brzy bude webová stránka společnosti, jejímž prostřednictvím lze i nakupovat, stejně důležitá, jako je v současnosti telefonní číslo a poštovní adresa. WWW prezentace umožňuje podniku prostřednictvím Internetu přenášet graficky zpracované informace na WWW stránkách. Oproti tištěným médiím mají webovské prezentace výhodu v tom, že mohou obsahovat další mediální prvky, jako jsou zvukové sekvence nebo krátké animace. Zveřejněním aktivní elektronické adresy na WWW stránkách podniku se tyto stránky mohou stát nástrojem pro komunikaci se zákazníky, s veřejností, s dodavateli, s distributory a ostatními subjekty trhu.

Kvalitní webová prezentace je pro moderní podnik už samozřejmostí. Největší pozornost věnují svým webům podniky s významným podílem zahraničního kapitálu.

Většina společností provozuje pouze informativní WWW stránky se spoustou informací o organizaci a s minimem informací o výrobcích nebo službách.

Speciální Internetové stránky – produktové nebo podporující konkrétní marketingové akce – využívají většinou jen organizace z oblasti rychloobrátkového zboží. I tyto stránky však mají většinou pouze statický obsah, realizace prvků s přidanou hodnotou pro návštěvníka prezentace (plynoucí například z napojení na interní informační systémy, apod.) má pro tyto podnikatelské subjekty minimální prioritu (až na třetím místě za zprovozněním základní statické prezentace a za kreativním, zábavným obsahem).

Ze skupiny 5000 nejvýznamnějších českých průmyslových společností má vlastní web zhruba 40 %, necelá polovina z tohoto počtu (19 % z celku) má web cizojazyčný. Webová prezentace v češtině je schopna oslovit jen česky mluvící populaci (max. 10 mil. lidí), web v angličtině, němčině, francouzštině může oslovit nesrovnatelně větší počet lidí. Poskytuje-li podnik specializovanou službu pro český trh, pak jistě česká verze postačí. Chce-li oslovit zahraniční trhy, je cizojazyčná verze nezbytná.

Žádné komentáře:

Okomentovat