Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

2.období po přechodu od exilu

tvoří především latinsky

česky píše ještě Kšaft umírající matky jednoty bratrské(alegorická závěť z doby po uzavření vestfálského míru, reakce na politické dění) a Kancionál- sbírka české duchovní lyriky.

-dále hledá způsoby nápravy světa, předpokladem je nová soustava výuky.

Didaktika česká(přepracované vydání Didactica magna- Umění umělého vyučování)

proslulé dílo přeloženo do všech evropských jazyků, jsou zde shrnuty a formulovány moderní pedagogické zásady, dílo je snaha Komenského změnit vzdělávací systém,

myšlenky díla:vzdělání:přístupné všem bez rozdílů sociálních a pohlavních, rozdělení škol, výchova souvisí se vzděláním, výuka-spojení teorie a praxe, žáci by měli umět zobecňovat, třídy vhodně upravené-estetika, pomůcky pro výuku, výchovy-hudební, estetická, osobnost učitele-zákaz tělesných trestů, Schola ludus- škola hrou

platné dodnes: pojmová jasnot, názornost přiměřenost, postup od jednoduššího ke složitějšímu, výuka cizím jazykům na základě výuky jazyka mateřského, navrhl také celkovou organizaci školství třístupňové studium -výchova člověka do 4 věkových období: mateřská škola, obecná škola, gymnázium, akademie, univerzity

Žádné komentáře:

Okomentovat