Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

6. ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ

Příměstská doprava je spolu s dopravou městskou a regionální jedním z důležitých prvků, který zajišťuje dopravní obslužnost v městských aglomeracích a uspokojuje tak přepravní požadavky cestujících. Protože se zde pokrývají vysoké hodnoty přepravních proudů, je nutno rozdělit použité dopravní prostředky na kmenové, zajišťující rozhodující podíl veřejné osobní přepravy, nebo na doplňkové, které vytvářejí servis pro kmenové a zajišťují na ně návaznost pro pokrytí území podél kmenových příměstských komunikací (zejména železničních tratí).
Příměstská doprava musí splnit požadavky na ni kladené ze strany cestujících, ale i ze strany dopravce, které se rovněž dají rozdělit jako požadavky na dopravní prostředky a dopravní infrastrukturu. Poněvadž hromadná příměstská doprava je dopravou veřejnou, musí být přístupná všem skupinám cestujících, včetně osob handicapovaných.
Provozování musí být uzpůsobeno se zohledněním požadavků na organizaci a s ohledem na zásady řešení její koncepce. Protože uspořádání provozu musí vzít v úvahu nejčastěji monocentrické uspořádání příměstských aglomerací s poklesem velikosti proudu cestujících s rostoucí vzdáleností od centra města, používají se zde pásmové jízdní řády. Z důvodu vyšší kvality systému je třeba upravit jízdní řády na intervalové (taktové), tedy se pravidelně opakující. Pravidelnost zabezpečí dobrou návaznost na intervalově uspořádanou dopravu městskou a taktovou regionální (případně i dálkovou), kdy regionální doprava rozšiřuje nabídku spojení i mimo příměstskou oblast.

Žádné komentáře:

Okomentovat