Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

5.1.5 Bezpečnost provozu

O tomto již opět bylo krátce pojednáno v první části skript, na doplnění k pasivní bezpečnosti cestujících je třeba také uvést to, že ve vozidle se například používají nehořlavé nebo alespoň špatně hořlavé a nekouřivé materiály, vozidlo samo o sobě vytváří ochrannou klec apod.

5.2 Požadavky na infrastrukturu u příměstské dopravy
Požadavky na infrastrukturu u příměstské dopravy lze rozdělit do dvou skupin:
1. požadavky na infrastrukturu mezi místy zastavení,
2. požadavky na infrastrukturu v místech zastavení.
Samostatnou částí je kapitola, která se stručně věnuje přepravě handicapovaných osob na železnici, přičemž některé body jsou relevantní i pro ostatní dopravní prostředky.

5.2.1 Požadavky na infrastrukturu mezi místy zastavení
Druh požadavků se liší podle druhu dopravního prostředku, resp. typu dopravní cesty. Vždy je ale snahou zajistit určitou propustnost silniční komunikace nebo dráhy, vytvoření lepších podmínek pro dodržení rytmičnosti a pravidelnosti intervalové dopravy, určení optimální vzdálenosti mezi místy zastavení, oddělení příměstské dopravy od ostatní dopravy (zejména dálkové) apod.U silničních komunikací je základním problémem zamezení vlivu kongescí z důvodu přetížení nákladní silniční a individuální automobilovou dopravou. Prvním krokem je přesunutí průtahů městem pro nákladní silniční dopravu na jiné komunikace, hlavně v obvodu města, kde často dochází ke kongescím.

Žádné komentáře:

Okomentovat