Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

4.2.4 Hamburk

Realizace systému příměstské dopravy na území města Hamburku a jeho zájmovém území byla zahájena v roce 1967 založením dobrovolného sdružení dopravců – Hamburského dopravního svazu (HVV – Hamburger Verkehrsverbund). Zakladateli HVV byli dopravci, kteří zajišťovali dopravní obslužnost Hamburku a jeho okolí. Základními úkoly jsou zejména: tvorba dopravní sítě a trasování linek, tvorba jednotného jízdního řádu, tarifu a informačního a propagačního systému, dělení tržeb, dopravní statistika včetně dopravních průzkumů.
Celkem je zde provozováno 8 linek (111 km) příměstské rychlodráhy S-Bahn, vedených tranzitně přes centrum města. Příměstská rychlodráha je páteří dopravního systému Hamburku a okolí spolu se třemi linkami podzemní dráhy U-Bahn. Na ni navazují v přestupních uzlech regionální autobusy a regionální železnice.
První trasa S-Bahn Hamburg byla otevřena v roce 1939, roku 1950 se sjednotila trakční soustava na celé síti. Základní síť tratí byla budována do roku 1969 výstavbou úseku Altona Hauptbahnhof – Berliner Tor, na který navazovaly další traťové úseky. Definitivní podobu dostala síť v období 1975-1980, kdy byla otevřena paralelní podzemní City-S-Bahn.
Stejně jako v Mnichově jsou na linkách provozovány třívozové jednotky, kde jeden vůz je motorový, druhý vložený a třetí řídící (471/071/871, nebo 472 a 474); pro pokrytí přepravních potřeb se mohou spojit dvě jednotky.

Žádné komentáře:

Okomentovat