Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Úvod

Takováto inovace dopravních systémů s vysokým informačním standardem, postavená nad komplexním řízením dopravy, by měla redukovat dopravu poměrně rychle – a sice bez snižování výkonů a bez negativních následků tzv. tvrdé regulace.

Dnešní sídelní formy od příměstských aglomerací po venkov a rekreační oblasti jsou formovány bez zohlednění moderních dopravních systémů. O tomto svědčí následující body: víkendová dovolená, pravidelné dojíždění, druhé bydliště apod. Nyní ovlivnil náš život revoluční nástup telekomunikace, která vše změnila, i když směr vývoje není ještě stanoven. Politická rozhodnutí by měla znamenat pro státy a regiony – samozřejmě vždy jen v rámci většího hospodářského teritoria (EU) – rozvoj veřejné osobní dopravy, přijatelnější nejen pro životní prostředí.

Podpůrné trendy by urychlily rychlý rozvoj nejen např. centrální Evropy – například ve zlepšení životní úrovně a životních standardů. To by znamenalo:

- pro sídelní útvary urbanistickou centralizaci a venkov „bližší přírodě“,

- pro pracovní trhy možnost sloučení pracoviště a bydliště,

- pro dopravu ekologicky příznivý dopravní proces, cestující přepravované raději méně a spíše pomaleji, avšak kvalitně a bezpečně,

- pro komunikace a informatiku mít služby „přátelštější“, spontánní až bezprostřední, „pestřejší“, s osobním charakterem, samozřejmě ale jednoduché.

Žádné komentáře:

Okomentovat