Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

1.3 Technické plánování osobní dopravy

Technické plánování osobní dopravy je důležitou a nedílnou součástí dopravního plánování pro jednotlivé dopravní obory. Účelem je stanovení dvou cílů: rozsah osobní přepravy a provozní prostředky. Jako základ, ze kterého se vychází, slouží proudy cestujících (časově spojitý charakter přepravních požadavků), které se potom generují na přepravní dávky (časově diskrétní charakter přepravně-dopravních požadavků).

Například u Českých drah se toto uskutečňuje tak, že Generální ředitelství přiděluje jednotlivým Obchodně-provozním ředitelstvím osobní vlakové kilometry /podle jednotlivých trakcí/ s tím, že samo určí vlakové kilometry následujících druhů osobních vlaků: SuperCity (SC), EuroCity (EC), InterCity (IC), Expresy (Ex), Rychlíky (R), Spěšné vlaky (Sp). Rozsah vlakové dopravy vyjádřený vlakovými kilometry (åvlkm) se mění při změnách GVD tak, aby byly splněny požadavky státní dopravní politiky /vrcholově/.

1.3.1 Stanovení počtu nasazovaných dopravních prostředků

Při dopravním plánování se setkáváme s problémem, který je zahrnut v názvu kapitoly. Zde je nutno si stanovit, co všechno ovlivňuje počet dopravních prostředků, jenž je uvedeno v následujících odrážkách:

- intenzita proudu cestujících,

- počet míst v dopravním prostředku, resp. u železnice normy hmotnosti vlakových souprav,

- roztřídění spojů na jednotlivé druhy,

- využití míst v dopravním prostředku.

Žádné komentáře:

Okomentovat